日時:
(Date&Time) |
2006年5月30日(火)午後4時から (Tuesday, May 30, 2006, 4:00pm〜) |
報告者:
(Speaker) |
Debashis PAL |
所属:
(Affiliation) |
シンシナティ大学経済学部 (Department of Economics, University of Cincinnati) |
論題:
(Topic) |
Strategic Managerial Incentives in a Two Period Cournot Duopoly  |
概要: (Abstract) |
This paper examines the nature of optimal managerial incentives in the
context of a duopoly marked by competition between the firm's managers
in a dynamic production environment. If the marginal cost of production
falls moderately over time or remains unchanged, there exists an equilibrium
where one owner requires her manager to maximize profit, whereas the rival-owner
requires her manager to maximize sales revenue. The profit-maximizing manager
turns his firm into a Stackelberg-leader, while the sales-revenue-maximizing
manager turns his firm into a Stackelberg-follower. Further, the profit-maximizing
manager may generate a larger firm profit relative to the sales-revenue-maximizing
manager.
この論文では、動学的な生産環境における企業経営者間の競争を複占モデルで表現し、このモデルにおける、最適な経営者への誘因付けに関する性質を明らかにする。もし、経営における生産費用が、時間を通じて緩やかに下落する場合、もしくは、変化しない場合、以下のような均衡が存在する。ある企業の所有者が、自分の任せている経営者に対して利潤を最大にするように要求するのに対して、競争相手の所有者は、経営者に対して売上高を最大にするように要求する。売上高最大化をしている経営者は、Stackelberg-followerの立場になり、利潤最大化をしている経営者は、Stackelberg-leaderの立場になる。更には、利潤最大化をしている経営者が、売上高最大化をしている経営者よりも多くの利益を得る可能性がある。 |
会場:
(Place) |
神戸大学経済経営研究所 会議室 (新館2階) Meeting Room at RIEB (New Building 2nd floor) |
対象:
(Intended Audience) |
教員,院生,および同等の知識をお持ちの方
Faculty, Graduate Students, and People with Equivalent Knowledge |
使用言語
(Language) |
英語 English |
備考:
(Note) |
論文のコピーは研究助成室にご用意しております。
Copies of the paper are available at Research Assistant Room.
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